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Antiguo 13-03-2012, 18:41:20   #11
jorge avaria
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Predeterminado Re: Cuidado al Remolcar con Lanza

Cita:
Empezado por CHINO GONZALEZ Ver Mensaje
Efectivamente.

El neutro de la transfer no es un neutro que se hizo para remolcar.
Se hizo solamente para desconectar los engranajes al momento de pasar de 4x4 HI a 4x4 Low.

El neutro de la transfer es igual al 4x4 en cuanto a que deja conectados tanto el cardan trasero como el delantero.

No se debe tirar jamas una toyota 4x4 sin el cardan desconectados. Solo para tramos cortos

Bueno y si no me creen a mi por ultimo crean a Marlin.

Quote:
Originally Posted by Marlin Crawler
On all auto chain driven and manual gear driven t/cases, if it is towed in two wheel drive, the output shaft will turn, but there will be no way for the oil at the bottom of the case to get to the top where the output shaft is.
On the chain driven cases, the input shaft turns the planetary housing which drives the oil pump.
Gear driven cases use the input gear and low range gears to throw oil on the inside of the housing that collects the oil via gutters and directs it to the rear of the case by gravity.
Both style of cases, must have the input shaft spinning to lube the output shaft, speedo gears, and rear seal of the t/case.
The rear driveshaft must be removed.
Marlin

http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=487443
Y sera lo mismo para los cherokee...??
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